Thuiswerken – hoe bevalt het?
Thuiswerken, wie heeft er op dit moment niet mee te maken? Gezien de maatregelen omtrent het Corona-virus wordt heel Nederland geadviseerd om thuis te werken. Wij volgen de maatregelen van het RIVM en werken sinds 16 maart daarom ook thuis. Hoe ziet onze dag er tegenwoordig uit, welke tools gebruiken wij om toch met onze collega’s in contact te blijven en hoe zien onze werkplekken eruit? Wij zijn elke dag hard bezig om Haaer verder uit te breiden, te optimaliseren en slimme functionaliteiten erin te bouwen om het óók bij jullie op de werkvloer een stukje eenvoudiger te maken.
Elke week zet ons team zich volledig in om Haaer de verlofregistratie applicatie van de toekomst te maken. Ons team heeft dagelijks overleg over functionaliteiten van de applicatie en het design hiervan. Het is belangrijk dat dit perfect functioneert en prachtig wordt vormgegeven. Om dit gewenste resultaat te halen moet er natuurlijk veel overleg plaatsvinden.
Een heldere communicatie – juist nu we thuiswerken.
Op ons kantoor maken we gebruik van een aantal fijne programma’s die ons ondersteunen in onze werkzaamheden. Nu we thuiswerken is het gebruik van deze programma’s alleen maar toegenomen. Omdat wij deze programma’s allemaal stuk voor stuk kennen kunnen we op dit moment nog steeds lekker doorwerken.
Ons communicatieprogramma – Slack
Net als op kantoor maken wij nu meer dan ooit gebruik van Slack. Slack is een chatprogramma die het heel eenvoudig maakt om in contact te blijven met je collega’s. Heb je een vraag vraag aan één van je collega’s dan is een chatbericht snel verzonden. Moet je overleg plegen dan is het heel eenvoudig om elkaar even te bellen via Slack. En zit je met een vraagstuk waarbij een collega even moet meekijken? Zelfs dit is geen probleem want het casten van je scherm is een fluitje van een cent.
De planning: Gripp
Ook maken wij intensief gebruik van Gripp. Gripp heeft een breed scala aan functionaliteiten. Wij gebruiken Gripp voornamelijk als bedrijfsagenda en het koppelen van taken in de agenda’s. Daarnaast is het heel eenvoudig om de agenda van je collega’s even in te zien. Dit is voornamelijk erg handig wanneer je een vraag hebt aan één van je collega’s en snel kunt spieken of hij / zij het op dat moment druk heeft.
Ontwerpen: Figma
Voor al onze designs, marketing uitingen en het ontwerp van onze nieuwe website (coming soon). Maken wij graag gebruik van Figma. Figma is een softwareprogramma die je kunt gebruiken in de browser of gewoon los kan downloaden en op je PC kan zetten. Het is eigenlijk een soort eenvoudige versie van Photoshop die perfect werkt in de cloud. Juist in deze tijden zijn we daar erg blij mee. Wanneer je een collega bezig is met een design is het eenvoudig om even mee te kijken en/of aanpassingen te doen.
Hoe beginnen wij de dag start?
Aan het begin van de week bespreken wij met de collega’s hoe zijn / haar week eruit komt te zien. Welke taken zij hopen te volbrengen en bespreken wij globaal per dag wat zijn werkzaamheden zullen doen. Los van de weekstart doen wij dagelijks ook een ronde. In dit gesprek gaan we dieper in op de taken die iedereen dient te voltooien. En daarnaast is het ook erg leuk om elkaar in deze tijden ook “gewoon” even te kunnen spreken.
Misschien wel het belangrijkste?
Ondanks we nu al een geruime tijd thuiswerken hebben we er nog geen één gemist. Waar hebben we het over? Natúúrlijk, de VRIJMIBO! Gelukkig heeft iedereen een goede cam en kunnen we ons scherm met elkaar delen om elkaar flauwe filmpjes te laten zien.
Wil je weten wat de verlofregistratie applicatie voor jouw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact met ons op!